Funderingar

Som alltid så kommer alla funderingar och tankar till mig kvällstid.
Ioch med att jag ska vara föräldraledig till augusti, det vill säga ungefär 6 månader till så börjar nu tankar om jobb dyka upp i och med att jag i grund och botten är arbetslös och jag VILL INTE bli ett fall för arbetsförmedlingen och jag vill verkligen inte gå på a-kassa, arbetsförmedlingen är slaveri och a-kassan tycker att man i princip ska leva på existensminimum!
Ja då undrar kanske folk varför vi valde att skaffa barn när läget var så och det ska ni veta att när vi fick reda på att vi väntade barn så hade jag ett lovande jobb och framtiden såg ljus ut där så allr var ju jätte bra, men 5 månader innan melissa kom så vart det varsel och sist in först ut tyvärr!

Men åter till jobb delen, det är ju nu dags att söka jobb och försöka att hitta ett jobb till augusti för då är min föräldraledighet slut och lillan planeras att börja på dagis, hade marcus jobbat på ett sånt jobb så han va hemma i veckorna så skulle jag kunna börja jobba lite smått på kvällar och helger för att sen i augusti blrja jobba 100%, men i nuläget så funkar det ju tyvärr inte.

Sen till nästa fråga: Vad vill jag jobba med????
Jag gick handel och administration i gymnasiet men vad blev man? Iiingenting i princip!
Det längsta jobbet jag har haft är på melkes i nästan 5 år, och jag kan sakna Melkes, melkes som det va då.
Samtidigt så vet jag att det var väldigt krävande och långa pass. Vissa dagar var piss men så får man sån uppskattning av alla kunder så det lös upp dagen, flr att inte prata om dom man jobbade med, eller ja vissa iallafall:)

Helt enkelr så cet jag inte vad jag vill jobba med men jag vet att jag vill och måste ha ett heltidsjobb!


Ne nu tar jag min trötta hjärna och går och lägger mig!


Lämna ett avtryck :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0