ensamstående mamma del 2

Då tänkte jag försöka mig på att skriva en fortsättning på det inlägget jag skrev för ett tag sen:
Första gången som M skulle komma hem på permission, det var en lördag tror jag, det var bara på 8 timmar (Så är det tydligen alltid första gången) ...M:s pappa skulle hämta och det var beräknat att dom skulle vara hemma i viken runt 9 på morgonen och det var under en period som lillan kunde sova rätt länge om mornarna så jag lämnade dörren olåst så att han kunde gå in och komma och väcka oss :)
Jag vet att jag var helt såhär sprallig och låg och lyssnade hela tiden om det kom nån bil eller om nån gick in genom porten, den här väntan var som en evighet, som vanligt så hade det varit nåt strul så han kom inte hem förns vid 11 tiden, förstå när man har gått och väntat sen typ kl 8 på morgonen och han inte kom hem förns 11! det var låååååååång tid :D
Men han kom hem och det var så underbart och inte prata om vad Filippa blev lycklig :)
Vi gick ut på promenad och gick ner till viken och handlade och fixa sen hem och laga mat ihop och bara myste av varandras närvaro...Men klockan gick och snart var det dags för M att åka tillbaka, det var fruktansvärt, hann ju knappt komma hem förns han skulle åka kändes det som, det var många tårar som fälldes där i hallen när han skulle åka och många gånger lilla melissa fick se mamma gråtandes den kvällen. Men det var ju egentligen bara att rycka upp sig för det var såhär det skulle vara i ett par månader, vissa kvällar var värre än andra, dagarna flöt på och man såg till att hålla sig sysselsatt men kvällarna var alltid det som var svårast/jobbigast.
sommaren kom och Marcus fick vara hemma övernatten nästkommande permissioner, men alltid jobbigt när han skulle åka tillbaka vilket ni kanske kan förstå.
Bilder som togs första natten M sov hemma:
Under sommaren så försökte jag och mellis hitta på saker i veckorna som skulle få tiden att gå, varannan helg så var vi hos M och helgerna där i mellan så va han hemma.
Jag och Melissa tillbringade mycket tid ute hos Bettan m Familj och där kunde även Filippa vara med, vi var i Gusum hos mamma o pappa och så var vi ute på sjön ett par ggr, det var ju varmt där ett tag så det vart inget att åka och bada osv för Melissa var ju fortfarande så liten.
Sen kom Juli och den dagen som M skulle få fotbojja och få komma hem för alltid :D dock fick han bara gå ut när han skulle till jobbet och på helgdagarna men lika glad va jag för det :) Han skulle ju få komma hem!!!!!! Den dagen gick man med ett ständigt leende på läpparna :)
Det var så härligt att ha honom hemma, inte minst att man fick hjälp med allt...
och i September blev allt precis som vanligt! och nu är det slut....aldrig mer!
Det var lite om vad som hänt/hände förra året, som jag skrev i tidigare inlägg så skriver jag inte det här för att få erat medlidande utan mer för att få eran förståelse.

Lämna ett avtryck :)
Postat av: Emelie

Jag tycker det är starkt av dig att skriva detta och starkt av er att faktiskt gått igenom det, ni ser och verkar väldigt fina ihop. Detta kan även ha gjort er starka i erat förhållande, klarar ni detdär så klarar ni allt. Som sagt väldigt fina ihop :) kram

2012-03-17 @ 11:28:18
Postat av: Matillda

:)*

2012-03-17 @ 12:52:23
URL: http://mfjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0