Härliga Måndag

Ja faktiskt så tycker jag den här dagen är rätt så bra!
Jobbar och Solen lyser och det ser så himla skönt ut ute :)
Som sagt idag jobbar jag på Linneas bokhandel! och det är så himla roligt och härligt att jobba lite, man kommer hemifrån och så träffar och pratar man med så underbara människor hela dagen lång! Får se om vi får in en ny leverans av "Bara du och jag,mamma" böckerna som vi fick in i fredags är redan slut och vi har även reserverat en del av dessa som ska komma!
På tal om annat så har vi börjat att planera hur länge jag ska vara hemma och när lillskruttan ska börja på dagis, jag kommer att vara föräldraledig till 20 Augusti vilket betyder att jag kommer vara hemma med lillan hela sommaren :) Har planerat att skola in henne på dagis så att hon går som ordinarie dagisbarn den 21 Augusti eftersom att jag är arbetslös i botten så kräver ju A-kassan att man ska ha barnomsorg så att man kan sköta sitt arbete....alltså arbetet att söka jobb! Självklart så söker jag jobb nu så att jag kanske kan slippa att dras med a-kassan, för det första så har man en blåslampa i arslet från både arbetsförmedlingen och a-kassan + att man inte blir fet på a-kassan direkt!
Ne rasten är slut så nu är det dags att leta fram lite böcker!

Lämna ett avtryck :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0