Hallå mina vänner!

Nu har vi precis käkat middag, det blen köttbullar potatis och sås, middagen här i huset blir alltid sent då Marcus inte kommer hem från jobbet förns runt 18.00 och då får han ta lillan så kan jag laga mat i lugn och ro. Lillan satt med oss och åt en halv portion med gröt och till det fick hon egengjord katrinplommon pure som jag gjorde tidigare idag, då hon blir hård i magen av gröten så går det åt rätt mycket katrinplommon och istället för att köpa en drös med små burkar så satte jag igång och gjorde egen förut.....hur lätt som helst.
Köp torkade katrin plommon i mataffären
Lägg dom i vatten några timmar så dom suger åt sig och sväller upp
Sen är det bara att mixa och ha i lite av spadet som dom legat i tills det blir en slät och lätt pure....
Det blir rätt mycket pure av en påse plommon så nu har jag fryst in så vi har ett tag :)
Macke ligger i badet och lillan ligger på golvet och sparkar, hon har nästan inte gråtit nåt sen macke kom hem, det är ju helt otroligt. Ska försöka hålla henne uppe lite längre idag och sen se om hon sover bättre.
Imorgon kommer Ida och hämtar oss vid halv 11 och då ska vi ut till Marias hus och strosa runt :) Tänkte även visa henne var huset ligger som vi ska hyra :) Så hon vert vart hon ska åka menar jag :D
Ne nu börjas det igen, bäåst att ta henne så hon inte ligger där på golvet och somnar :9

Lämna ett avtryck :)
Postat av: Sara- Mamma till Yrla och Noel

¨men gud då ska ja göra egen om de inte e svårare än så :)

2011-08-10 @ 21:51:26
URL: http://mammatillyrla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0