GodKväll!!!

Idag har det hänt mycket, lillan vaknade vid 7 och somnade om vid 9 och sov till 11....ja jag passade med på´att sova då :) Sen så åkte vi ut till Bettan en sväng och blev bjudna på mat...nam nam nam var det kan jag lova....hon är allt bra på att laga mat hon :)
Sen hem och dammsuga och torka golv och så till kvarnvik en sväng.
Dom som känner oss vet att vi vill ha ett hus eller iallafall större lägenhet, vi vill dock inte köpa något hus i nuläget pga att det är ostabil marknad och att man inte får helt banklån vilket jag tycker är skit egentligen för är man unga så har man kanske inte haft råd att spara så himla mycket pengar så att man kan slänga fram flera 100 tusen själv bara sådär....MEN då kom vi på för några månader sen att man kan ju faktiskt leta efter ett hus att hyra....så får man ju känna på lite med hur det är att ha ett hus!
Igår så åkte vi ut till Ukna för att kolla på ett hus vi hittat att hyra....för det första så kände väl jag (Även macke tror jag) att det var lite långt ifrån civilisationen och det var ganska mycket att göra i huset tyckte jag, köket var väl sådär och även badrummen.....dock var tomten perfekt!
Idag ringde macke på dan och sa att han skulle kolla på ett hus i Kvarnvik efter jobbet och självklart så ville ju jag med kolla på det!!!!!!Så vi packade in oss i bilen och åkte och möte upp macke. Huset vi kollade på ligger på 4 rok, fanns en del att göra som att lägga golv i ett av rummen och måla/tapetsera....men det är ju inga problem....kollade även med dom om man fick bygga en hundgård och det var inga problem alls, så vi har pratat om det ikväll och vi är 100% säkra att vi vill hyra det :D bara kolla med ägarna om vi kan börja fixa därinne nu snart så att allt är klart när vi vill flytta in, förmodligen så blir det till 1 Oktober,alltså jag är så himla glad så det finns inte! Har dessutom redan börjat möblera i huvet :D

Lämna ett avtryck :)
Postat av: Alexandra

vad kul för er! lycka till!

2011-08-08 @ 21:12:40
Postat av: Emma

Ååå vad kul för er. Jag skulle med vilja hitta ett hus att hyra, men här omkring finns ju inte det tyvärr.

2011-08-08 @ 21:24:50
Postat av: lisa.

så himla roligt för er sara! skönt med lite större nu när det både finns hund och barn i familjen. :)

kram

2011-08-08 @ 21:29:07
URL: http://lenper.blogg.se/
Postat av: Sara- Mamma till Yrla och Noel

nemen va roligt :D

2011-08-08 @ 22:13:02
URL: http://mammatillyrla.blogg.se/
Postat av: Jonna

Åhh va spännande... :D....

Nu vill man ju se bilder på de :D

2011-08-09 @ 10:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0