Här kommer

Jaha då tänkte jag skriva en redovisning av helgen :)

Hämtade ju Macke i torsdags kväll och sen mös vi bara :)

Fredagen vaknade jag  bredvid min älskling vid 9 med ett glatt humör....bara upp och börja göra en tårta som Sanna hade beställt...men det är kul tycker jag så gärna gjorde jag den :)
Dom ville ju ha en med jordgubbar på men dom var slut i affären så det blev kiwi istället...hoppas den var lika god :)



Sen så skulle ju jag jobba 15-01 så jag lockade med min älsklingen in till sängen och så låg vi och vilade...myyyyyyys :) sen var det bara att åka och jobba...men tiden gick fort...sen var det dags för hemgång och jag mötes av en trött macke när jag klev innanför dörren...då hade hyan tvingat sig att vara vaken till jag kom hem :9 han är ju gullig :)


Vaknade på lördagen också med ett strålande humör :) gick upp och styrde lite sen begav vi oss ner till viken för att inhandla diverse saker..bla fästing halsband till Lydia pluttan!
Åkte hem och bytte om för att sen åka ut till landet vi Yxningen....där möttes vi av att mackes farmor o farfar och moster och hennes man var och invigde sommar stugorna....satte oss där i solen och fikade och tittade på gamla kort som dom hade hittat på när macke var liten :) Sånt är alltid kul!
Sen begav vi oss ner till bryggan så Lydia fick bada och leka av sig lite...hon är en baddare på att simma...satt på bryggan och bara njööööt :) Blev dock inga kort eftersom att batteriet hade dött:)

Men sen åkte vi hem för att åka ut till grännes och kolla läget...sen hem och andas lite för att sen bege oss upp på Lejonberget där jag aldrig varit så jag ville dit och älsklingen följde med s+ snällt...även Lydia var på humör för en bergsklättring :)


Här är vi halvvägs uppe...en härlig utsikt är det iallafall kan jag lova


Nu är vi där man kan se över hela "centrum" sjukt fint var det och jag fatar inte att jag aldrig har varit där uppe...har ju faktiskt bott här i över 2 år nu :)


Jag och Lydia sitter uppe på berget och njuter i solen....hon gillade att vara där uppe :)


Älsklingen fick agera motiv på några kort...vilket han inte var gladast över men sånt är livet :)

Sen gick vi hemåt och börjadelaga mat och drack lite vid.....det blev Lasagne till Robinson och lite smått och gott...
Stakars babe som fick höra på mitt snyftande när vi skull gå och lägga oss...men jag tycker det är fruktansvärt jobbigt att vara själv faktiskt...men jag somnade bredvid honom och sov som en prinsessa men vaknade dock med ångest imorse...han skulle ju åka tillbaka idag och jag skulle jobba...blev massa pussar och kramar innan jag skulle åka tll jobbet....riktigt stolt att jag kunde hålla tårarna tillbaka :) men det var svårt!


Då är man ensam i 3 veckoor igen...jag hatar det här...men  vi kan ju inte göra så mycket åt det utan ett jobb är ett jobb och man måste ha ett så är det bara!
Jag hade lite ångest när jag kom hem från jobbet ikväll för att jag visste att det skulle vara tomt hemma och att ingen väntade på mig liksom!


Imorgon är jag ledig och det ska bli underbart väder...blir att packa solväskan och åka hem till mamma o pappa och sola och umgås hade jag tänkt....försöka att få lite färg...behöver det känner jag!


Ne nu är det dags för sängen....men det är toooommmttttt!!

Saknar dig Hjärtat!!!!

Lämna ett avtryck :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0