Jag blir sååååååå

Jag blir så jävla fucking irreterad och förbannad på min a-kassa....dom kan faan i mej dra åt helvete och brinna upp eller nåt!

När jag började på melkes sist så fick jag ju högre timmlön och det har dom inte räknat om än utan min dagpenning baseras fprtfarande på min förra lön, så då ringde jag och frågade när dom räknar om det så att jag får högre då sa dom att det räknas om när du blir arbetslös eller när din ersättnings period tar slut och du får ny...aja ok tänkte jag det låter ju bra

Så nu när jag blev arbetslös så skickade jag in arbetsgivar intyg och allt och ber dom räkna om min ersättning och idag fick jag ett brev från dom där det stod att dom inte kunde räkna om den eftersom att jag inte hade jobbat över 27 timmar i veckan i 25 sammanhängande veckor

Jag har jobbat typ mellan
v 1 och 23 ungefär 30 timmar i veckan
v 23-24 har jag jobbat 25 timmar i veckan
v 25-48 har jag med jobbat typ 40 tim i veckan
v 49 20 tim

så det diffar på typ 10 timmar på ett helt år....och dom vägrar att räkna om det....jag hatar dom...och inte spelar det någon större rill att jag typ jobbat mellan 50-60 timmar i juni juli och Augusti.........JAG HATAR DOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu ska jag ringa till christina på arbetsformedlingen och se vad man kan göra!!!



Åhhh jag är så jävla förbannad.....men jag skulle vilja se dom själva få ut ungefär 4500 i månaden och betala både hyra,räkningar,mat och den förbannad a-kasse avgiften!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lämna ett avtryck :)
Postat av: Jonna

Jag håller med...Sparka på dom som redan ligger!!

2009-01-28 @ 19:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0